fredag 11 september 2009

Studieteknikens vara eller icke vara.

No shit....här sitter jag nu igen. Med rödsprängda ögon och ett oroväckande ryck i ena ögonlocket. Ni vet, som den übersöta ekorren i IceAge.

Nattstudier kan inte vara nyttigt, men i köket syns gårdagens och kvällens spår efter studier. Mjölet täcker fortfarande delar utav golvet och i luften hänger kaneldoften kvar. Bullarna har pressats in i frysen och jag kan med oro än en gång inse, att jag bakade bort den bästa tiden att läsa. Allergisymptomen kom tidigt den här terminen. Det kliar i hela mig när jag ska sätta mig med blicken riktad nedåt i papper med stor bokstav i början på meningarna. Det är hemskt.

Nej, Snara lilla. Det är skärpning som gäller. Fokus, målinriktning och lite jävlaranama!

Ok! Let's do this.... One, two...

Nej, det kurrar i magen. Jag går och sätter på kaffe först! Men vänta lite, ligger det inte väldigt många äpplen där ute på gräsmattan. Äpplepaj är ju så försvinnande gott....och jag har ju vaniljsås i kylskåpet. Och att göra äpplepaj går ju fort! Och sån där äpplekaka med saftig botten och massa kanel. Ja, det finns ju fler timmar på ett dygn.

Mmmmmm.....att studera smakar och luktar så gott!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hud...

Jag åkte i april på en weekendresa till Polen. Med på planet var mina vackra systrar. Jag är äldst. Jag är ganska mycket äldst. Jag återko...