måndag 12 oktober 2009

Det är fantastiskt ändå, vilken otrolig makt tankar och sinnesstämning har över välmående och funktion.
Jag har haft ett par otroligt kämpiga veckor, på olika sätt och i olika grad. Men övermäktigt har det varit och jag har varit beredd på att "slänga in handduken" så att säga.

Men så kom det ett mail. Inte särskilt långt men det innehöll just de ord som fick några bitar i livet att inte snurra i luften som speedade på Red Bull. Nu svävar de mer lugnt, i en behaglig rörelse så att jag lättare kan få tag i dem.

Så än en gång har jag fått det bekräftat, att ord är mäktiga och med en lite klapp på axeln och visad förståelse kan de svåraste situationer inom lärande och pedagogik bli fullt hanterbara.

Så tack Anita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hud...

Jag åkte i april på en weekendresa till Polen. Med på planet var mina vackra systrar. Jag är äldst. Jag är ganska mycket äldst. Jag återko...