lördag 10 oktober 2009

IMUS


Jag har väldigt svårt att finna balans just nu....det känns som om jag har miljoner bollar ovanför huvudet. Och det svåra är att fortsätta hålla dem i luften och rädslan blir att tappa kontrollen. Då åker ju allt i gruset och kvar blir ett moln av damm.

Ett av mina projekt är IMUS. Tillsammans med två vänner och tillika lärarkolleger har vi startat denna förening för att förhoppningsvis kunna utveckla den till något närande.

IMUS är en förkortning på Intresseföreningen för MediaUtveckling i Skolan.
En förening som vill verka för utveckling och en större förståelse för medians möjligheter som pedagogiskt redskap. Det finns ett EU-projekt som vi har siktet på och väldigt gärna vill bli en del utav. Där är det utvärdering och utveckling som är kärnan med hjälp av ett digitalt program. Mycket spännande och jag hoppas att mina bollar kan hålla sig i luften ett litet tag till, tills jag funnit säkerheten som jonglör.

Jag hoppas hitta min säkerhet som jonglör på en lite stadigare plattform än den jag står på idag. Livet har lite för många uppförsbackar och det är inte alltid som konditionen tillåter vandringen. Men jag tror på alla mina projekt. Jag måste bara prioritera.

I denna stund ska jag prioritera sängen.


1 kommentar:

  1. En bra idé med föreningen. Ni kanske kan prata om er förening när vi träffar lärare från olika skolor i något sammanhang längre fram.

    SvaraRadera

Hud...

Jag åkte i april på en weekendresa till Polen. Med på planet var mina vackra systrar. Jag är äldst. Jag är ganska mycket äldst. Jag återko...