fredag 25 februari 2011

Lite ilska så här på fredagskvällen är väl aldrig fel?!

Tänk att det alltid är så...att ungdomar och tonåringar som gör saker som kanske inte alltid är gjorda med eftertänksamhet, alltid gör dessa saker för att de har det "jobbigt".
Min son t.ex. han gjorde en ( inte allt för eftertänksam) handling i skolan. Detta skapade lite versala reaktioner.

"Han har det lite jobbigt just nu, hans mamma har ju precis fått en bebis".

Jaha. Han har det jobbigt just nu, för att hans mamma precis har fått en bebis. Vilket välgrundat antagande!

Ju mer jag tänker på det, desto argare blir jag. Eller arg förresten, jag blir nog mer förtvivlad. För om det är något jag försöker undvika, så är att att mina stora barn ska bli lidande av att jag har fått ett litet barn. Men lik förbaskat så gror antagandena och olyckskorparna skriar över byn. Precis som de gör när man separerar. För gud hjälpe om det skulle finnas separationer som faktiskt behöver äga rum och som ger ungdomarna ett par föräldrar som faktiskt mår mycket bättre och därigenom kan ge ungdomarna en tryggare bas.

För det är väl inte så att en kille i åttan kan göra lite tokigheter bara för att få sina polare att skratta? Att det grundar sig i något så banalt är väl helt crazy antar jag. Det måste ju vara för att han har det jobbigt. Vem i helvete hade det inte jobbigt när man var 14 bast och tyckte att skolan sög.

Nu hörde jag några tankar, att jag sitter här och eggar upp mig för att jag har dåligt samvete och att jag i bloggen försöker försvara mig. Men jag försöker nog inte så mycket försvara mig som jag vill försvara min fina pojke. Tokig det är han, och korkade saker det sker emellan åt. Men finare pojk får man leta efter...bara så ni vet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hud...

Jag åkte i april på en weekendresa till Polen. Med på planet var mina vackra systrar. Jag är äldst. Jag är ganska mycket äldst. Jag återko...