måndag 6 juni 2011

Persiljavilja.

Lite krusig så där, med några gula blad. Som vissnat. Usch, det luktar änna unket. Gammalt och torrt. Om en vilja kan vara sån så är nog min det. Eller....

Hm, det där vart så djupt att jag inte ens har förmågan att följa upp det! Så, lets skit in it!

Anledningen till försöket att dyka djupare i orden med mening var ju att jag ville skriva om den där viljan. Viljan som stundtals är stark och för oss vidare, framåt eller vad det nu är som är meningen med viljan. Men viljan kan ju också, som du säkert vet, även vara näst intill obefintlig och då för den oss inte många steg åt frontat håll utan mer tillbacco. Eller stillastående. Den är mig mer välkänd. Viljan som inte finns, och som får mig att stå till.

Men just idag är den stark...VILJAN, till och med i plural. Här är mina viljor för stunden (för jag är en impulsiv varelse, vars vilja pendlar som ballarna hos en manlig kamel).

Viljorna står inte i prioriteringsordning. Inte heller i behovsordning! Utan mer i oordning.

JAG...
  • Vill ha en bil vars rutor går att veva ner (crazy att begära AC liksom och det där med vev, jag vet att det känns SÅÅÅ yesterday. Min 16 åriga Audi har elhissar men de funkar inte, förutom bak. Där vevarna sitter. Ingen AC, inga nedvevbara fönster fram. Tror du att det är varmt?).

  • Vill gå ner 20 kg ( det är faktiskt så att det behövs...enligt BMI. Jag har BMI 30. That is fetma! Det är därför som jag i en veckas tid har ingåt i sekten LCHF. Vi trivs rätt bra ihop, den dieten och jag. 3 KG:s på en vecka. Ner alltså! Men framför allt så är jag faktiskt mindre trött!)

  • Vill äga mitt boende och älska mitt kök ( gärna älska i köket också om det ges tillfälle, finns ju vaxduk!)

  • Vill ha en mer trygg ekonomisk situation

  • Vill ha ett jobb där jag också känner mig trygg ( för det är inte bara ekonomin som styr tryggheten. Jag vill känna att detta jobbet är mitt och ingen kan ta det ifrån mig. Så länge jag sköter det jag ska då 'rå. Klokt va?! )

  • Vill känna mig utvilad (det är ju som så att jag är lite slutkörd i skorna efter några år av oerhört mycket händelser. Men som jag skrev tidigare så finns det ljus i tunneln. Mindre kolhydrater har faktiskt ökat min ork något, tror jag!).

  • Vill få känna mig säker på att barnen mår bra och att de känner sig trygga. ( Det är en kämpig period i båda storgrabbarnas liv. 12 och 15....du minns väl själv?! Lägg på skilda föräldrar och nytt syskon på det så förstår du vidden!)

  • Vill kunna ta min familj, alla 4 grabbar och mig själv på en resa, där nuet är nu och där den stora frågan blir huruvida man vid havskanten kan dricka Piña colada kl. 11 på förmiddagen utan att skämmas!

  • Vill att vänner och familj ska få ha det bra, och må bra. Inte ha en massa konflikter och skit omkring sig. Orka bråka!

  • Vill vilja lite mindre för att inte förgås av viljan att vilja allt som inte finns, eller går....
Tänk, vad mycket Sara kan vilja!

Nu ska jag lämna drömmar och viljor bakom skynket och återgå till verklighet och min fina och för dagen svettiga familj!

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hud...

Jag åkte i april på en weekendresa till Polen. Med på planet var mina vackra systrar. Jag är äldst. Jag är ganska mycket äldst. Jag återko...