måndag 24 januari 2011

.....

Jag försöker sätta punkt. PUNKT! PUNKT FÖR HELVETE!

Tystnad

Funkar ju så där. Att sätta punkt för graviditeten alltså.

Överskridd förlossningsdag. Söker man synonymer på överskridd får man upp följande: passerad, gått över, överträdd, ha större omfattning än....

Jaha, fråga mig inte varför den informationen landade i inlägget, men det tog några minuter att titta och varje minut att stryka är ju för djävulen en livstid. Excusez moi - ursäkta min franska, men just svordomar, bitterhet och den grövsta nivå av otålighet ligger nära nu.

Det är nästan så att man under de lägsta av stunder tror sig att den lilla överbakade ängeln driver med oss :) för det har han nog förmågan till. Smart som han är! Han gosar runt där i fostervatten och visar finger åt oss. För att vi längtar SÅ mycket.

Jag har börjat, ja, skrika åt magen. Först var det lockelser i ljuv ton, men allt medan veckodagarna har passerat så höjs rösten. Nu är det en falsett som verkligen skär i hörselgången hos oss här ute...så troligen låter det ganska otrevligt även för honom. Och det är inte ljuva lockelser. Det liknar snarare hot! Och ibland vänds det och blir så kallad motsatsstrategi.
"Du får inte komma ut nu...bara så du vet. För då blir mamma arg".

Ifall du nu undrar så funkar inte det heller. Jag övergår till lockelser med den ömma moderns ton. Det ligger ju ändå närmre till hands. Eller låg, för min förändring i personlighet har kanske blivit kronisk?

Det är väl klart att det i mitt understa inre ska finnas en osedvanligt seg slempropp, som gör att vår efterlängtade lilla skapelse inte ska kunna passera ( och i min uppmålade bild så glider den LILLA kroppen med det LILLA huvudet förbi den där trånga gången som kaviar i en kaviartub!!). Det kommer inte ens göra ont :D

Varför valde jag liknelsen kaviar?! Det luktar ju inte friskt!!

Jag gör ett nytt försök:
Och i min uppmålade bild så glider den LILLA kroppen med det LILLA huvudet förbi den där trånga gången som....honung på en varm pannkaka.......hehe :D

Nähä...nu ska la inte jag sitta här och skriva. Idag ska faderskapet fastställas :)

Komsikomsi lilla hjärtat...är du snäll!






Kramas!

2 kommentarer:

  1. Du skriver så underbart att jag blir förundrad över att ha en så begåvad dotter som får till orden så de låter som en vacker symfoni. "Lillen" har något gott att komma till och som han kommer från.
    Ta väl hand om er

    SvaraRadera
  2. Du är ju hur rolig som helst Sara. Hoppas att han vill komma ut snart så ni slipper längta ihjäl er, men ni är en dag närmre nu i alla fall. Va nu rädd om er och all lycka till dig och din familj.

    SvaraRadera

Hud...

Jag åkte i april på en weekendresa till Polen. Med på planet var mina vackra systrar. Jag är äldst. Jag är ganska mycket äldst. Jag återko...