onsdag 27 juli 2011

Dum, dummare, postorderkatalog!


Jag är fullkomligt livsfarlig så här i slutet på en säsong! Viljan att förändra, förnya, byta ut och uppgradera blir mig nästan övermäktig. Är det inte nagellack, hårfärg eller tunikalängd, så är det sängkappans utformande. Har kulören varit vit i sovrummet ska den nog banne mig kunna få vara eldigt orange till hösten. Då är det väl också självaste faan, att alla elaka postorderföretag fått nys om denna svaghet och fullständigt bombarderar med kataloger. Kataloger som matar mitt fradgatuggande monster med fräscha gardiner, snygga lampor, platt rumpa och smala, jävla lår!

JAG VILL HAAAAAAAA! Gärna två i olika färger! (och med självgod min kan jag säga att min pappa har lärt mig det. Han har två av allt. Ett sorts motto. Utifall att någon skulle gå sönder eller liknande. Jag är inte riktigt övertygad om att det fungerar som fullgod ursäkt vad gäller kläder och gardinuppsättningar bara)

Men nu är det ju som så här att det råder ett köpstopp. Ett-låt-oss-för-satan-komma-ikapp-våran-slitna-ekonomi-efter-flyttar-och-separation-förnuft säger STOPP ( bara som en liten parentes vill jag i hemlighet viska att jag köper LITE, nästan helt osynliga saker ).

Jag satt på toalettstolen med neddragna leggings nyss och bläddrade i tre av alla kataloger. Jag har nästan inrett hela vardagsrummet. Med helt ny stil...och allt utifrån postorderkataloger. Bra va? Eller, hur var det nu...

KÖPSTOPP*KÖPSTOPP*KÖPSTOPP

VAFFANCULO!!!

;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hud...

Jag åkte i april på en weekendresa till Polen. Med på planet var mina vackra systrar. Jag är äldst. Jag är ganska mycket äldst. Jag återko...