lördag 20 augusti 2011

Morgonstund

Fotot har jag tagit ifrån Fotoakuten!

har väl kanske inte riktigt guld i mun. Här smakar det mer unket. Riktigt jädra unket faktiskt. Lägg där till en välfylld blöja så har du ett ganska fyllig beskrivning av vad morgon luktar här :)

Mitt lilla gosmonster. Eller ja, särskilt gosig är han inte längre. Han kämpar för sitt liv när man försöker, att i några sekunder placera sin kind mot hans. Monstret har däremot vuxit sig lite starkare. Ja, inte på ett hemskt vis. Utan mer på ett mycket aktivt jag-måste-upptäcka-hela-världen-och-dessutom-stoppa-in-världen-i-munnen-på-under-två-sekundervis. Just nu hör jag att han river sönder lampan. Och jag kan väl lätt konstatera att jag får skylla mig själv. Vem fasen har en papperslampa på golvet med den vilda bebisen på marknivå?

Frågan är om jag skulle ORKA att ta på oss kläder, och gå upp till byn för att införskaffa lite lyxigt tilltugg. Om jag dessutom förflyttar mistluren i vardagsrummet ner till sin vagn, tar en promis på en timme och sen vaskar fram en outstandig frukost a la hotell, då tror jag nog allt att han, min darling som sover, faktiskt älskar mig lite extra :) En får inte va dum så bonnkärringa som sket på åkern.

Nu ska jag borsta tänderna. Ha en förträfflig lördag mina kära!

1 kommentar:

  1. 1 timmes promenad plus den där hotellfrukosten, ja det låter som en förträfflig lördagsmorgon!

    Kram Anna

    SvaraRadera

Hud...

Jag åkte i april på en weekendresa till Polen. Med på planet var mina vackra systrar. Jag är äldst. Jag är ganska mycket äldst. Jag återko...