torsdag 11 augusti 2011

Så där trött att jag kan somna sittande.

Och det är inte av någon annan orsak än att det är mycket nu. Jag springer i ett känns det som och timmarna av sömn är lätträknade. Oftast färre än handens 5 fingrar. Men det är inget som inte löser sig.

Jag har lite svårt att acceptera vissa saker när jag blir trött. Retlighetsnivån är på topp och det krävs kanske inte mycket för att få klockan i ringning.

Människor som kör över andra. Och då menar jag inte dem, som tar sin automobil och backar på. Kanske till och med kör fram och tillbaka. Nepp, jag menar dem som med mycket brist på ödmjukhet och förståelse kör sitt "race" och då helst med gupp på sin "väg" i form av t.ex. en Sara.

Usch, det har jag svårt för. Och jag märker att det finns ganska många sådana varelser i världen. Kanske inte som vill "overdrajva" Sara. Men andra. De, som med sitt eget tycke och tänk bara kör på. De har dessutom ofta en mycket väl utarbetad strategi för att sätta punkt efter sin egen åsikt. En punkt som gör det närmare omöljligt att vädra sin egen åsikt. Dessa människor är dessutom utomordentligt bra på att TOLKA andra. Och sen så arbetar de vidare utefter denna tolkning, utan att ens säkerställa om detta var rätt eller om det kanske finns invändningar mot det hela. Speciellt besvärligt kan jag tycka att det blir, när det är jag som är tolkad och tolkningen inte alls är korrekt.

"Jag trodde du ville ha det så."
Jaha? Men du brydde dig inte ens om att fråga!

Usch!

:) bittert värre. Men jag ska snart sova. Måste bara få monster Gos att somna, röja upp alla leksaker, köra hem hunden, mata tonåringarna, diska, vika tvätten, kanske äta själv och duscha. Sen, sen ska jag sova.

Nu ska jag stoppa in nappen för 100:e gången. Jag ska lirka ut benet ifrån spjälorna och jag ska lägga gosmonstrets huvud på kudden. För 99:e gången ;) Sen somnar han nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hud...

Jag åkte i april på en weekendresa till Polen. Med på planet var mina vackra systrar. Jag är äldst. Jag är ganska mycket äldst. Jag återko...