lördag 1 oktober 2011

LÖV is in the air!



Gigi  +
Sara = 


Jag är så tacksam för det som vi har. För det vi har skapat och för det vi skapar varje dag. Kärlek av bästaste sort. Tillsammans med dig växer jag....

HOST!

Nu kom jag av mig i kärleksförklaringen. Det var alldeles tokigt vad det gick att dubbeltolka.

Hur som helst. Jag älskar mannen som överöser mig med kärlek. Han gör mig inte bara till en bättre människa. Han hjälper mig att bli aningens mer lättsam. Att inte tolka in galenskaper, som ju kvinnor gärna gör, i händelser som ofta grundar sig på missförstånd. Jag har en viss fallenhet att alltid tolka beteenden, ögonkast, nedåtdragna mungipor och tystnad, till att det är jag som står i centrum för dessa händelser. Och då, naturligtvis, inte på ett positivt sätt. Eftersom jag är så galet bra på att piska mig själv, förutsätter jag inte sällan och för övrigt ganska självklart att det är JAG som är orsak till diverse tolkade ansiktsdrag. Good golly miss Molly!

Mitt hjärtas man säger ofta till mig: Du är aldrig orsaken till att jag känner mig nedstämd eller orolig. Du utgör orsaken till att det inte är värre än så här.
Många gånger räcker ord som dessa, eller dem vars betydelse förkunnar att den verkliga kärleken som bor inom oss är stark nog att klara både nedstämdheten och oron, de räcker för att demonerna skall skingras.  Och allt detta utan att kärleken tar skada. Hemligheten är ju just orden i sig, och att de uttalas och förkunnas. Tydligt och rakt.

Vi har lovat varandra att varje dag tala orden för att förtydliga minen som skapar oron som matar tvivel. Jag vill gärna ge dig det rådet också. Använd orden!

 Vincent  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hud...

Jag åkte i april på en weekendresa till Polen. Med på planet var mina vackra systrar. Jag är äldst. Jag är ganska mycket äldst. Jag återko...